NUMARUL 1

REVISTA ELEVILOR DE LA LICEUL ELECTROTOMIS

 

A învata – învatare!

Învatatura a devenit o profesie universala. La orice vârsta, omul trebuie sa învete. Orice munca ar îndeplini, el trebuie sa învete continuu.
Fara învatatura continua nici nu se poate. Omul reprezinta o proiectie reprezentativa pentru unele orizonturi de cunoastere pentru noile cote, tot mai ridicate ale competentei profesionale.
Genericul OM îsi integreaza o diversitate de tipuri umane de moduri: de a gândi, de a fi, de a trai, de a actiona, o data cu o diversitate de pozitii sociale, de idei, aspiratii si idealuri, de stari sentimentale. Desigur, ca fiinta alcatuita din materie, omul apartine naturii.
Viata arata ca pe acest plan al biologiei, schimbarile sunt lente, dar în acelasi timp ca univers gânditor, mereu în activitate, mereu determinat de preocuparea pentru valorificarea spiritului creativ, omul apartine istoriei, pe care el însusi o faureste. În procesul istoriei a trecut la diviziunea sociala a muncii, a învatat sa practice o diversitate de munci, de profesii, al caror continut s-a schimbat de la o etapa la alta. Omul a transformat munca, transformâdu-se în acelasi timp pe sine. Sub acest aspect, investigarea lui se realizeaza pe vaste domenii ale cunoasterii: de la istorie la filosofie, de la ideologie la morala. De-a lungul secolelor si mileniilor, omul a dovedit ca el nu este o simpla componenta a sistemului social, ci este el însusi un sistem, în raport cu societatea.
Dar, totodata, formarea lui, dezvoltarea lui au însemnat o continua cladire a orizontului cunoasterii. Nici un pas înainte nu a facut omul în istoria sa îndelungata fara sa-si fi îmbogatit întâi cunostintele, fara sa fi învatat.

Brad Luciana
Cls. a IX-a B